Ondernemen in de Achterhoek: Mirjam Gerritsen
Iedere vrijdag willen we op deze plek een Achterhoekse ondernemer in het zonnetje zetten. Dit doen we omdat we als OER Marketing denken dat er talent genoeg is is in de Achterhoek. Onderzoeken en cijfers bewijzen onze uitspraak ook dat de Achterhoek 1 van de meest innovatieve regio’ s van Nederland is. Omdat wij niet geloven in push marketing proberen we op deze manier ons kleine steentje bij te dragen aan de marketing voor Achterhoekse bedrijven
Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Mirjam Gerritsen en eigenaar van Mirjams Keukenbrigade. Mirjams Keukenbrigade is een kleinschalig cateringbedrijf. Ik verzorg diners bij mensen thuis, geef workshops op locatie, verzorg ontbijtjes met tafeldekservice, hapjes en buffetten. Sinds kort verzorg ik ook warme maaltijden bij alleenstaande ouderen. Een soort tafeltje-dekje zeg maar.
Wat is er uniek aan je concept?
Het kleinschalige, denk ik. Van begin tot het eind heb ik contact met mijn klanten. Vaak hoor ik van mensen dat ze proeven dat de gerechten met aandacht/liefde gemaakt zijn. Dat klopt ook. Ik vind het heel belangrijk om veel aandacht te besteden aan de bereiding, maar ook aan de opmaak van de gerechten.
Wat doe je aan marketing?
Eigenlijk niet zo veel. Eerlijk gezegd heb ik niet zo veel met “marketing”. Je kunt nog zo je best doen om je bedrijf neer te zetten, maar als je geen goede producten/diensten levert, kom je niet ver. Ik denk dat de kracht zit in jezelf. Als je goede kwaliteit levert, krijg je mond-tot-mondreclame. Eigenlijk is dat ook wel een vorm van marketing.
Waarom is innovatie voor de Achterhoek belangrijk?
Om leegloop van de Achterhoek tegen te gaan. Door innovatie behoud en creƫer je werkgelegenheid.
Wat is je grote passie in het leven?
Koken en wat daarbij komt kijken. Wat ik leuk vind, is dat mensen tijdens een feestje waar ik cater, het naar de zin hebben. Dat wat ik lever een toegevoegde waarde heeft aan hun feest/gelegenheid. En dat ik anderen inspireer om ook te gaan koken en dat ze zelf nieuwe gerechten gaan maken.
Gebruik je social media voor je bedrijf en waarom wel/niet?
Ik heb wel een Facebookpagina, Twitter account en Linkedinprofiel. Maar ik kom er steeds meer achter dat het niet echt iets is voor mij. Ik gun me niet de tijd om hier actief en op een goede manier mee bezig te zijn.
Aan welke Achterhoekse ondernemer zou jij het stokje willen doorgeven en waarom?
Aan Astrid Bakkum van Atelier Kleine Daan. Ze timmert hard aan de weg en ik gun het haar dat ze aandacht krijgt met haar mooie bedrijf.