![]() |
Bron foto |
Recent onderzoek laat weten dat de websites van MKB bedrijven in Nederland veelal sterk verouderd zijn. Dit is niet anders bij MKB bedrijven in de Achterhoek.
De wereld van het internet veranderd snel. Zo gaat een website doorgaans 2 tot 3 jaar mee, voordat er grote of kleine aanpassingen noodzakelijk zijn. Het blijkt dat meer dan een kwart van de bedrijven een website heeft van meer dan 4 jaar oud. Het goede nieuws is dat het merendeel van deze bedrijven binnen 2 jaar een nieuwe website verwacht te hebben.
Online strategie
MKB bedrijven realiseren zich wel dat het noodzakelijk is om te investeren in een nieuwe website, maar uit gesprekken blijkt dat bij doorvragen er niet genoeg kennis is om goede keuzes te maken voor de online marketing strategie van de komende jaren. Vaak lopen bedrijven achter de feiten aan.
Ook met de integratie van Social Media. Wat nu ‘hot’ is, is geen garantie dat dit over 1 of 2 jaar nog zo is. Zo worden er ook regelmatig Twitter of Facebook accounts aangemaakt die, of niet goed worden ingezet, of helemaal niet worden gebruikt. Wat ontbreekt in al deze gevallen is een online marketing strategie. De meeste bedrijven ‘doen maar wat’. Lees hier verder