Pagina's

De enorme waarde van mond-tot-mond reclame


Wij hebben momenteel lekkage in huis. De woonkamer was drijfnat als 1 lid van de familie onder de douche had gestaan. Op dit moment is een loodgieter bezig de schade te herstellen.

Deze loodgieter werkt al 15 jaar voor ons. Toen wij nog in Arnhem woonde kwam hij al vanuit Ulft naar Arnhem om onze badkamer te verbouwen.

De eerste keer zochten wij een loodgieter. Via een tante (mond-tot-mond reclame) kwamen we bij de huidige en inmiddels hebben we al voor duizenden euro's aan opdrachten bij hem ondergebracht.

Onderzoek heeft aangetoond dat "gewone" mond-tot-mond reclame bovendien nog veel krachtiger is dan digitale mond-tot-mond reclame.
Maar wat kun je als organisatie concreet doen om optimaal te profiteren van mond-tot-mond reclame?

  • Goed werk leveren en meer doen dan de klant verwacht (onze loodgieter denkt mee en regelt ook de zaak met de verzekering)
  • Zorg dat klanten je gemakkelijk kunnen vinden op Internet en dat je goed bereikbaar bent (mijn loodgieter kan ik rechtstreeks op zijn 06 bellen) en hij is gemakkelijk te vinden op Internet
  • Je moet flexibel zijn (onze loodgieter had vandaag een andere klus maar is nu toch aan het werk om ons probleem te verhelpen)