Ondernemen in de Achterhoek: Chanti Janssen






Iedere vrijdag willen we op deze plek een Achterhoekse ondernemer in het zonnetje zetten. Dit doen we omdat we als OER Marketing denken dat er talent genoeg is is in de Achterhoek. Onderzoeken en cijfers bewijzen onze uitspraak ook dat de Achterhoek 1 van de meest innovatieve regio’ s van Nederland is. Omdat wij niet geloven in push marketing proberen we op deze manier ons kleine steentje bij te dragen aan de marketing voor Achterhoekse bedrijven

Wie ben je en wat doe je?
Chanti Janssen, dat ben ik! Ondernemend, creatief, eigenzinnig en energiek! Moeder van 3 kids Malou, Lana en Julyan.  Partner van Richard Eccles. Met mijn broertje Crijn Janssen ben ik 3 jaar geleden begonnen met een onderzoek naar netwerken, wat is er en waar is behoefte aan. We wilden een effectieve, gezellige en informele netwerkorganisatie opzetten. Dat doen we nu inmiddels 3 jaar met ruim 1600 aangesloten ondernemers, 13 regiomanagers in 21 regio’s, verdeeld over voornamelijk het Oosten des lands. We zijn begonnen in de Achterhoek, op de boerderij onderaan de paasberg waar ik destijds woonde. Een van de meest idyllische plekjes tegenover Woodbrooke in Barchem.

2. Wat is er uniek aan je bedrijf?
We zijn dagelijks met Ondernemers in Bedrijf bezig, het is voor ons geen clubje erbij. We doen er echt toe! We willen een toegevoegde waarde zijn voor de ondernemers, we willen verbindingen leggen, zorgen voor een sfeervolle regionale netwerkclub zodat ondernemers meer mogelijkheden zien in het ondernemerschap en meer omzet met elkaar genereren. Verbinden dát is de kracht van Ondernemers in Bedrijf!

3. Wat doe je aan marketing?
Veel mond tot mond reclame, omdat ondernemers zien en merken dat het werkt. Via ‘koude acquisitie’ benaderen de regiomanager ondernemers, maar ook via Twitter. We zetten Social Media zowel regionaal als overkoepelend vanuit Ondernemersib in. Verder zijn we actief op LinkedIN en Facebook via Ondernemers in Bedrijf. En uiteraard ook door middel van interviews die worden geplaatst op websites, magazines en in de kranten. Maar ook doormiddel van FocuzTV; http://www.youtube.com/watch?v=zSXhLekCzQY 

4. Waarom is innovatie zo belangrijk voor de Achterhoek?
Dat is niet alleen nodig en belangrijk voor de Achterhoek, dat is voor iedere ondernemer belangrijk. De Achterhoek kan extra publiciteit krijgen door innovatieve projecten te starten en daardoor automatisch meer landelijke bekendheid creëren. 

5. Wat is je grootste passie in het leven?

Het leven alleen al is een passie, het is prachtig, de invulling bepaal jezelf! 

6. Gebruik je social media voor je bedrijf? en waarom wel/niet?
Jazeker, om ook gezien te worden via andere kanalen. Zoals gezegd zijn we actief op Facebook, Linkedin, Twitter en YouTube.

7. Aan welke Achterhoekse ondernemer zou je het stokje willen doorgeven en waarom?

Natuurlijk zijn we trots op alle ondernemers gevestigd in de Acherhoek, ook daarbuiten. De ondernemer aan wie ik het stokje doorgeef is John van Wessel van Van Wessel Koffiebranders uit Zutphen. Een enthousiaste man met een schattig koffiehuisje op de markt en een webshop. Hij combineert de on- en offline verkoop van koffie, koffiemachines en aanverwante producten.