![]() |
Pieter Waterdrinker (in het midden) met Daft Punk op Next Level Marketing 2013 |
Ik had gisteren een gesprek met Pieter Waterdrinker marketingexpert en jarenlang werknemer van Amazon in Seattle. Pieter heeft een aantal nieuwe dingen ontdekt die hij binnenkort gaat presenteren op het marketingcongres The Next Level Marketing. Kaarten voor The Next Level Marketing a 1800 euro zijn alvast te bestellen via de site. (wees er wel snel bij want op=op)
Wie ben je en wat doe je?
Ik ben Pieter Waterdrinker marketingexpert en werkzaam voor mijn eigen bedrijf Watertasting Consultancy
Wat is goede marketing in je ogen?
Goede marketing is in mijn ogen dat je iets weer voordat de klant het zelf weet. Je moet aan de hand van data /social media en intuïtie al een beeld van de behoefte van je klant in je hoofd hebben en daarop kunnen inspelen. Ik heb mijn marketingmodel hieronder overzichtelijk in een schema gezet.
Hoe zie jij de toekomst van marketing?
Ik zie over 10 jaar de robotisering van de samenleving toenemen. Daft Punk op de Grammy Awards 2014 is nog maar een begin. Straks zijn we allemaal robots geworden. Ook marketing zal worden gedaan door robots. Groot voordeel voor bedrijven is dat robots nooit ziek zijn en niet dagelijks in de file hoeven te staan.
Wat zie je nog meer als trend?
Producten gaan zelf nadenken. Bijvoorbeeld zoiets banaals als wc-papier zit over 10 jaar vol met intelligentie. Bij het billen afvegen krijg je op je smartwatch al signalen door als het mis is. De volgende dag heb je de Sperti al in huis bij wijze van spreken. Ook zaken als spiritus en ammoniak krijgen intelligentie mee. Als een peuter per ongeluk een slok ammoniak neemt belt de toegevoegde intelligentie automatisch 112.
Rustig door een stad of dorp kuieren is ook definitief voorbij. Bedrijven weten precies waar je bent en waar je behoefte aan hebt. Als je maag knort komt er een drone met een zeewier hamburger aangevlogen.
Wat kunnen we verwachten op The Next Level Marketing?
Op The Next Level Marketing presenteer ik mijn nieuwe interactieve boek Turbo mobile marketing for the next decade robots . Mijn boek staat vol nieuwe inzichten over marketing, privacy en wearables.
En nog belangrijker hoe jij je als bedrijf moet voorbereiden op the next decade. Privacy is voor watjes en bestaat niet meer over 5 jaar. Dit ga ik vertellen. Maar als je nu alvast een voorsprong wil hebben op je concurrentie dan kun je me nu alvast inhuren via.
*Noot
Uiteraard is Pieter Waterdrinker een fictief figuur;)