![]() |
Goed wonen en prettig leven in een innovatieve regio |
Tot vervelends toe hoor ik dat de Achterhoek na de regio Eindhoven de meest innovatieve regio van Nederland is. Dat is mooi maar je hebt er geen bal aan als de rest van Nederland de Achterhoek nog vooral associeert met motorcross, balkenbrij en klompendansen. Er is nog werk aan de winkel wil ik maar zeggen en daar kan marketing in mijn ogen een belangrijk steentje aan bijdragen.
Ons vak is marketing en het woord marketing betekent in de letterlijke zin get market =iets vermarkten. Wij willen de innovatieve Achterhoek vermarkten. Er is een parallel te trekken met een andere grote passie in mijn leven en dat is muziek. In muziek is marketing ook van levensbelang. Want je kunt op je zolderkamer wel de allermooiste liedjes van de wereld maken maar als niemand dit weet, zal de zaal akelig leeg blijven bij een optreden.
Als we dan zo'n innovatieve regio zijn, dan moeten we dat laten zien aan Nederland en de rest van de wereld. Wij willen bomvolle zalen. En wij willen dat men de Achterhoek associeert met high tech en innovatie. En als regio die een strategische sleutelpositie heeft tussen de grootste haven van de wereld en het het machtigste land van Europa. Een plek bovendien waar het goed wonen en prettig leven is..
Daarom willen wij op deze plek beginnen met een serie "marketing in de Achterhoek". Het concept is heel eenvoudig. Achterhoekse, innovatieve bedrijven melden zich hier aan (of wij benaderen zelf bedrijven ) en we stellen 7 vragen en maken een kort filmpje en een foto. Dit verhaal zetten wij op de website van OER Marketing. Zo verspreiden wij langzaam het woord over Nederland en de rest van de wereld (deelname is 100% gratis).
Iedere reis begint met een eerste stap en onze reis begint vandaag vanuit de Achterhoek naar de rest van de wereld.