Stoppen met interruptie marketing!
1 september 2013 ben ik samen met Marc Tangelder OER Marketing begonnen. Onze eigen marketing doen we uiteraard zelf. 1 van de principes die ik daarbij heb is dat we als OER Marketing bewust niet aan interruptie marketing/outbound/push marketing doen.
Wat is push/outbound/interruptie marketing?
Push/outbound/interruptie marketing is mensen storen tijdens hun bezigheden met niet relevante boodschappen. Het is schieten met hagel in de hoop dat je met geluk wat raakt. Het zijn de telefoontjes van energiemaatschappijen, de schermvullende banners , de folders die achter je ruitenwisser zitten, de software zoals de Ask toolbar die je ongemerkt mee installeert ,de banners die je eeuwig blijven stalken op Internet en de viagra mails in je inbox.
Ik heb me voorgenomen om hier met OER Marketing niet aan mee te doen. De wereld zou er een stukje beter van worden als we allemaal zouden kappen met deze onzin. We zouden ook best kunnen stoppen als we niet winst maximalisatie maar maatschappelijke relevantie of klant tevredenheid belangrijk zouden vinden.
Moeten we dan maar helemaal stoppen met marketing?
Nee dat denk ik niet. De meest relevante oer marketing is nog steeds mond -tot-mond reclame. Daarnaast gaan veel consumenten zelf op zoek naar objectieve en eerlijke informatie als ze een product of dienst nodig hebben. Dan is het goed dat die informatie goed te vinden is voor consumenten. Bovendien moet relevante informatie goed zichtbaar zijn op smartphones en tablets d.m.v. apps of responsive design sites.
Geen kerstkaart van OER Marketing?
Daarom krijgt u de komende weken geen kerstkaarten , oudejaarswensen, of rotzooi achter de ruitenwissers van OER Marketing. U kunt ons wel zelf benaderen als u behoefte heeft aan professioneel en eerlijk marketing advies. Maar als u die behoefte voelt opwellen weet ik zeker dat u ons heel goed zelf weet te vinden;)
Fijne feestdagen!
