Marketing in de Achterhoek



Robert de Boer Google Adwords specialist
Google Adwords is een echt specialisme. De beste Adwords  specialist in de regio Doetinchem die ik ken is Robert de Boer. Daarom werken wij als OER Marketing sinds kort samen met Robert om voor klanten in de Achterhoek en omgeving het beste resultaat uit Google Adwords te halen. Tevens is dit een goed moment om Robert wat beter te leren kennen. Daarom hieronder een aantal vragen.
Wie ben je? en wat doe jij?
Ik ben Robert de Boer, 40 jaar en na diverse omzwervingen in 2007 in Doetinchem belandt. Na een studie HEAO commerciële economie, Nima A & B en Direct Marketing ben ik sinds 1996 actief in het marketingvak en sinds 2000 voornamelijk op het gebied van online marketing, achtereenvolgens in de telecom branche, reisbranche en aan bureau zijde. De laatste jaren doe ik dit full-time vanuit eigen bedrijven. Vanuit Doetinchem en regelmatig op locatie werk ik voor E-commerce sites in de Achterhoek en daarbuiten.
Waarom is Google Adwords belangrijk voor bedrijven?
Ondanks dat Google Adwords slechts 1 van de online marketing middelen is die ik met mijn bedrijven inzet, is deze (zeker de eerste tijd), het belangrijkste middel om prospects en klanten binnen te halen. Mijn ervaring leert dat Adwords de snelste manier is om direct omzet te behalen. Daarnaast is de Google zoekmachine en alle andere sites die ook onder de Adwords vallen, het concrete startpunt voor zoekers die zoeken naar producten of diensten. Met de Adwords zit je daar precies bij de zoekers die jouw product of dienst zoeken.
Wat is de kracht van Google Adwords?
De kracht is vooral dat je direct prospects en klanten binnen kunt halen en dat dit ook nog eens heel duidelijk en goed meetbaar is. Daarnaast is Google Adwords ondertussen zo uitgebreid dat je naast de “gewone” Adwords, ook bannercamagnes kunt draaien, Retargeting in kunt zetten en op bijna alle andere relevante sites ook via deze Adwords kunt adverteren.
Welke nieuwe ontwikkelingen zie jij binnen je vakgebied?
Op online marketing gebied zie ik 2 grote ontwikkelingen. De eerste ontwikkeling is dat er steeds meer online advertentie platforms en mogelijkheden bij komen en het dus steeds moeilijker voor bedrijven is om dat goed bij te houden en het niet teveel versnipperd via allerlei bureau’s te laten doen. De tweede grote ontwikkeling is dat in de meeste branches slechts een aantal grote online spelers het gros van de omzet pakken en de rest daarin dus of tussen moet zien te komen, of helaas een marginale speler blijft en maar de vraag is of deze op termijn bestaansrecht hebben. Hier geldt dus het “The winner takes it all” principe.
Wie is je voorbeeld op zakelijk gebied?
Meerdere bedrijven en personen. Allemaal hebben ze 1 ding gemeen; ze nemen beslissingen op basis van data. Denk aan partijen zoals Amazon en Google. Daarnaast geloof ik in “lean and mean” en kijk daar ook van bedrijven af die daar goed in zijn.
Hoe blijf jij up to date op je vakgebied?
Vooral door veel te doen, dus simpelweg door veel praktisch bezig te zijn en zo op de hoogte te blijven en te snappen hoe het werkt. Daarnaast door veel (nieuwe) zaken uit te proberen, te testen en dus ook regelmatig de plank mis te slaan! Omdat ik toegang heb tot de data van nogal wat E-commerce sites, ook grote online spelers, zie ik vrij goed wat wel en wat niet werkt. Het bezoeken van congressen, seminars en dergelijke doe ik niet.
 Wat zie jij jezelf over 10 jaar doen?
Dit vind ik 1 van de lulligste vragen die er zijn. Het antwoord is; weet ik niet en ben daar ook niet mee bezig.